måndag 24 maj 2010

Kryddpinnar


Jag var en runda ute på Blomster Landet igår och skulle ha en ny större kruka till vår lavendel på stam och hittade då dessa söta "kryddsticks" som dom kallades!! Det är så härligt att använda hemmaodlade kryddor i maten tycker jag!
Idag är jag hemma från jobbet igen. Astrid fick ju feber i torsdags och klagade på ont i örat. Febern har kommit och gått hela helgen men örat verkar bättre. Man får ju inget penicellin så vi har kört med nässpray och alvedon/ipren. Båda barnen är även väldigt snoriga och Manne är lite kladdig i sina ögon. Så vi får nog stanna hemma ett par dagar till. Som vanligt när jag är hemma och vabbar så har jag fått riktigt mycket gjort. Ringt en massa samtal, postat lite brev m.m...
Igår bokade vi hotel till bröllopsnatten!! Det blev på fina nya Scandic här i stan. Det kommar antagligen vara fullt med folk här hemma hos oss då så det kan ju vara skönt att få vara ensamma den natten!!!

Inga kommentarer: