måndag 7 december 2009

Världens bästa Astrid!!

Ja, det är hon verkligen!!
Igår kväll upptäckte vi att vi endast hade en blöja kvar och den var ju Manne tvungen att ha till morgonen. Astrid har ju ingen blöja på dagen men hon har fortfarande det på natten. Men nu var det inget att göra utan hon fick gå och lägga sig utan blöja och vi hoppades på det bästa. Och hon klarade sig hela natten utan att kissa i sängen!!! Så duktigt!! När vi sedan var på Maxi och handlade idag fick hon välja en bok för att hon hade klarat det så bra. Hon valde en Mamma Mu bok.

När vi sedan kom hem kom jag på att det var dags för Astrid att bli vaccinerad idag. Jag berättade det för Astrid och hon blev eld och lågor!! Manne fick sin spruta förra veckan och han fick ju ett fint plåster och några klistermärken och det ville ju så klart Astrid också ha. Jag tänkte att hon kan ju vara glad så länge det varar, jag vet ju att hon inte brukar gilla sånt. Men hör och häpna hon sa inte ett pip när hon fick sprutan, hon bara tittade på den och blev glad när hon fick sitt plåster!! Jag blev så förvånad!! Men självklart super stolt!! Det känns klart väldigt skönt med tanke på att det kommer att bli ännu en spruta om några veckor!!

3 kommentarer:

- sa...

Vad duktig hon är! Och visst blir man sådär stolt att det nästan gör lite ont i hjärtat när de är så där duktiga!:)

Anonym sa...

Vad du var duktig Astrid. Först var du utan blöja för den måste Manne ha och sedan spruta. Du har blivit en stor "tös". Jätte många Kramar till dig från Mommmo

Johanna sa...

Duktiga Astrid! Ska få en extra stor kram av faster när vi ses!