söndag 22 november 2009

Vilken dag!!

Vi hade en så skön dag i Kalmar igår!! Vi började med en fika innan vi tog oss an all shopping. Först blev det baronen och sen stan. Hittade lite smått och gott, present till Lotta (och det kan jag ju inte avslöja vad det är, hon ska få den i eftermiddag), jeansskjorta till mig på gina, lite plock på Lagerhaus och en söt liten lucia på Village!
Sen åkte vi hit!! Gissa var? Ikea så klart!! Men det blev bara en snabb sväng dit, vi skulle inte ha så mycket. Passade även på att gå en runda på Mairo. Jag måste säga att jag gillar Mairo i Kalmar bättre än i Ronneby. Kan kanske vara för att vi väntat på Mannes rullgardin i två månader snart och ingen verkar veta om den ens är beställd. Det skulle ta en månad och det var ok för vi skulle ju inte ha den förrän vi flyttade men nu är det dags för flytt och den har fortfarande inte kommit!!! GRRRrr på er Mairo!!!
Det blev fullt i bagaget!! Louise och Karin trycker in det sista!! Sen tillbaka till stan för lire mat! Jag var hemma igen klockan tio i nio och jag tog för givet att barnen sov då, men icke!! Båda var vakna!!

Nu har vi varit på gympan, barnen sover och jag ska snart göra mig iordning för ikväll blir det kalas!! Vi ska fira Tomas och Lotta!!

3 kommentarer:

- sa...

Låter som en härlig dag!:) Håller med att Mairo i Kalmar är snäppet vassare än i Ronneby!

Anonym sa...

vilken härlig dag! Det är ju inte varje dag man åker till kalmar för att shoppa, man förknippar det mest med högskolan eller Ikea. men det är en himla mysig stad. Träffad Louise idag på åhlens. skulle fota Liam och som vanligt så grejade jag och donade en massa, men det blev kalas bra sen, skönt att jag var först i kön med. hi hi kram Line

hannapj sa...

Line: ja, vi planerar redan en tur till våren igen!! det låter svettigt att ta kort!! roligt att det blev bra, måste försöka ta på mina busar snart!!

ellabellabus: jag man behöver en shoppingdag för själen ibland!! låter väldigt ytligt, men det är så det är!!