onsdag 25 november 2009

Änligen....

..har vi kommit igång med flytten!!! Det känns som om det kommer att gå ganska smidigt ändå!! Petter har tagit semester onsdag, torsdag och fredag, Astrid får vara på dagis onsdag och torsdag och på fredag och lördag kommer farmor Lena att passa dem. Så det känns som om vi ha koll på läget. Till en början kändes det inte alls bra att ha Astrid på dagis trots att Petter har semester, men jag pratade med personalen och de förstod så klart situationen och självklart fick hon komma dit sina vanliga timmar. Jag tyckte att det kändes bättre att vara ärlig och berätta att han har semester, jag vet ju att hon inte egentligen får vara där då men det känns bra att de kan vara så flexibla. Astrid kommer att gå på jullov efter lucia så då kan vi vara hemma och ha det mysigt!!

Mormor kommer också och hjälper oss i helgen och på lördag är vi bjudna på 30-års fest!! Då ska mormor passa barnen så att jag och Petter kan få ett par timma för oss själva mitt uppe i flyttkaoset. Och så är det ju första advent på söndag!!! Jag längtar redan, det är så mysigt att sätta fram ljusstakar och hänga upp stjärnor.

Nu är Petter på hockey och jag kan knappt vänta tills barnen har somnat, jag är verkligen trött idag!! Som tur är så verkar även de trötta ikväll så det blir nog läggning tidigt!!

1 kommentar:

- sa...

Sitter också själv då Olof spelar, Ella vägrar somna??? Och jag är också väldigt trött och ser fram emot att stänga av Pippi och titta på något annat på tv! :) härligt att ha kommit igång med flytten