söndag 8 november 2009

Helgen!

Vi har haft en super mysig helg med mormor och Kizen. De kom hit till oss i fredagseftermiddag, Petter skulle in till stan och gå på ölmässan så då passade vi på att ta hem thai-mat och mysa riktigt ordentligt med vin och godis!
Lördagen började vi med en sväng på stan. Köpte bland annat en väggklocka på home company, elementfärg och en flaska whiskey till svärfar. Sen gav vi oss ner till marin museet för att gå på barnmässan, men jag måste säga att det var lite av en besvikelse. Många utställare osv. men inte något vidare för barnen att göra. Synd!!! Hoppas det blir bättre till nästa år. Mormor köpte en julklapp till Manne annars blev det mest ballonger och en och annan godisbit!! Efter det gick vi tillbaka upp på stan och lunchade på tre G.
Dagen avslutades med fahitas (eller hur det nu stavas), smaskens!!

Imorse var det åter dags för gympa, det är faktiskt lite jobbigt att varje söndagsmorgon tvingas gå (eftersom jag är ledare). Det hade varit skönt om man hade kunnat dela det med någon. Men sist jag tog upp det var det ingen som nappade. Jag tror att jag ska ta upp det efter jul igen. Idag hade vi både mormor och Manne med oss. Ikväll var vi bjudna på kvällsfika ute på Sjuhalla hos farmor och farfar. Nu är klockan snart halv tio, barnen sover och det gör snart jag mä!! Det har varit en ganska intensiv helg. Eftersom jag och mamma har haft barnen hela helgen har Petter kunnat vara nere i huset mycket. Det börjar närma sig nu, det är en del som ska fixas innan vi kan flytta!!

Imorgon ska jag, barnen, Carmen och Lilli ta en tur till Ronneby!!
God natt!!

Inga kommentarer: