tisdag 8 september 2009

ååhh, nej!!!!

ja, nu har vi fått maginfluensa!! så härligt!! än så länge är det bara Manfred som har det men snart ligger vi nog hela bunten!!

dagen började bra som vanligt. Jag lämnade Astrid på dagis och åkte hem med Manne. Han sov, åt och mådde bra. Sen åkte jag och hämtade på dagis och efter det körde vi ut till Maxi för att handla lite. Väl framme vid potatisen kom det!! Kräket!! Jaha, vad gör man då? Kräk på golvet, kräk på mig kräk på Manfred. Den snälla damen i provköket hjälpte mig och sen sprang jag igenom affären och betalade så fort jag kunde.

Han är ganska så pigg och går runt och leker, men så fort han fått något att äta kommer det upp igen. Stackaren!!

3 kommentarer:

- sa...

Nej, men nej vad hemskt!!! Maginfluensa är bara för jobbigt. Det smittar som pesten och så mår man så fruktansvärt dåligt. Förra året hade hela familjen det i TVÅ omgångar varav vi lyckades pricka in den ena över julafton och dagarna efter.... Krya på er och hoppas att resten av familjen klarar sig!

Line sa...

usch så tråkigt. Det är nu alla sjukdomar och eländer kommer. Hoppas ni klara er i ifrån det. kram

Johanna sa...

Ja, inte är det kul. Vi har ju oxå haft några dagar med kräk. I allafall går det snabbt över och det är ju skönt! Krama den lille sjuklingen och självklart Asta pasta från oss!