måndag 6 juli 2009

tillbaka!

Nu är vi tillbaka från Maxi, barnen somnade i bilen påväg hem och sitter kvar och sover med fönstren öppna, så klart!! Nu har jag packat in alla varor och röjt undan lite här hemma, skönt att kunna göra det utan att någon hänger i byxbenen på en eller vill ha hjälp med det ena eller det andra. Man uppskattar lite annorlunda saker nu för tiden, sen barnen kom!!

Jag blev så irriterad på en "äldre dam" på Maxi idag, där stod jag och skulle betala i självscanningskassan och då kommer hon och snirklar sig förbi mig. Det kan inte ha varit så att jag inte syntes, jag hade en vagn full med varor, ett barn i en sele på magen och ett i vagnen. Då var jag bara tvungen att säga till att "jag står faktiskt i kön". Ingen stor grej, men rätt ska vara rätt!!

1 kommentar:

Johanna sa...

Ibland undrar man ju hur folk är funtade! När jag skulle köpa jordgubbar vid Konsum i helgen var det en framför mig. Och när vi står där kommer ett äldre "fint" litet par och bara börjar att fråga försäljaren om jordgubbarna och skall plocka ut och betala men då växer hornen ut och jag sa till att vi står faktiskt i kön här och ni får vänta på er tur! Snackas mycket om respekt för äldre och det är jag den första att skriva under på men lite hänsyn får man ta till alla människor! Ha en bra dag! Kram Johanna Ps. När blir vinkvällen Ds