fredag 26 juni 2009

Stan!!

Idag var vi tvugna att åka in till stan, det tog emot men vi hade inget val. Då måste man nästan bara ta en glass på glassiären, det var ju så varmt och skönt!!
Bland annat köpte vi en dräkt till Manne med korta armar och ben. Dom är ju bara sååå bra!! Denna från danska Ida T. Det kommer mycket fina barnkläder från danmark. Tänkte även besöka den nya affären "busloppan" men den var tyvärr stängd på fredagar, typiskt!!
Senare idag ska vi fara ner till Skåne. Jag har stora delar av min släkt där och i helgen stundar barndop. Min kusin Mattias lille pojk Vide ska döpas. Vi kommer att bo hos min pappa och hans fru, de har ett stort hus så det finns alltid plats för oss där. Och så tycker ju de att det är så roligt när vi kommer, speciellt roligt med Astrid och Manfred så klart!!
Nu får det bli en sen lunch och sen är det packning som gäller, det är mycket man ska ha med sig!! Stolar, vagnar, resesäng, vi kanske behöver ett släp för att kunna transportera allt!!!

4 kommentarer:

Lotta sa...

Era gottegrisar;),en glassiärenglass är ju aldrig fel.Mums!!! Ni får ha det så bra i Skåne. Kramizar från Faster.

- sa...

Här packas det för fullt också, herrejesus så mycket saker man måste ha med sig nu för tiden!!!!:) Trevlig resa ner till skåne!

Carmen sa...

Klart gottegrisar ska ha glass i denna värmen!
Ha det så bra i skåne! Höres efter helgen!
Kram

Anonym sa...

Hej på er!
Skönt att ni kom lyckligt hem fast det var liv i luckan hörde jag, var som vanligt jätte kul att träffa er, fin blogg kul att se alla bilder av godingarna
Kram från "gammel" moster