torsdag 4 juni 2009

Lugn hemmadag.

Idag har det varit en lugn och skön hemmadag. Sådana behövs ibland! Manne sov länge på förmiddagen och jag och Astrid hittade på lite olika saker, läsa bok, leka lego mm. Sen blev det lunch. Idag: stekt torsk, ris och hemmagjord tomatsås. Lite udda blandning, men mycket gott. Ibland blir jag bara så trött på att laga mat, har så dålig fantasi ibland. Blir ofta samma rätter om och om igen. Jag får nog skärpa mig lite!!
Sen var det dags för en promenad. Astrid skulle sova så jag passade på att få lite motion. Det blev en runda runt skärva och så den nya cykelvägen ner till vörta och hem igen.







Detta trädet hittade vi på vägen. Ett vant-träd!!! Roligt!!!
Ikväll ska jag in till stan och träffa mina gamla plugg kompisar från kalmar tiden. Vi träffas någon gång i månaden. Roligt att bibehålla kontakten. Nu har alla små-barn (utom Karin). Och det blir annat snack än när vi körde fram och tillbaka till kalmar!!




Inga kommentarer: