söndag 17 januari 2010

Arbetande mamma!!

Oj oj oj, nu har det gått en vecka sedan senaste inlägget och vi har haft fullt upp varje dag!! Jag har ju börjat jobba och barnen har börjat på dagis. Petter har skött inskolningen och det har gått så himla bra. Tanken var att inskolningen skulle ta två veckor men det har gått så bra och smärtfritt så att barnen kommer att börja på riktigt redan nu nästa vecka. Som ett brev på posten har de ju såklart blivit förkylda, det lutar nu åt att de är hemma imorgon men vi får se. Ingen feber ännu i alla fall!!

Astrid har lekt med Märta precis hela helgen!!! Hon gick in till henne igår vid 9.30 sen har de varit tillsammans sedan dess. Antingen här eller hos Märta!!! Ja, tog en paus (motvilligt) för att sova. Men det är så roligt att de leker så bra tillsammans, Och så skönt för oss att det är så nära!!!

Nu är Petter som vanligt om söndagskvällarna på hockey, Astrid är som sagt hos Märta och Manfred håller på att vakna efter sin eftermiddagslur.

Ja, det känns lite konstigt att det inte är jag som har huvudansvaret är hemma längre men samtidigt är det skönt att komma ut och jobba lite. Jag har varit på en och samma förskola nu i snart en vecka och kommer nog att vara kvar där resten av terminen. Det är lite andra förutsättningar mot vad jag är van vid men det kommer säkert att kännas mycket bättre när jag har kommit in i det och lärt känna personalen lite mer!

4 kommentarer:

Johanna sa...

Härligt att inskolningen går så bra! Skönt att få komma iväg och vara lite extra vuxen om dagarna! Man uppskattar det där hemma lite mer helst du som varit hemma så länge!Det är så mysigt att ha Astrid här så oroa dig inte för det! Kram

♥ Neo & Nova ♥ sa...

Skönt att jobbet går bra, vilken förskola jobbar du på?
Kram

- sa...

Vad härligt att inskolningen har gått så bra!:) Tar ett tag att komma in jobb och annat men brukar ju alltid blir bra efter ett tag, när man kommer in i det som du säger!:)

Line sa...

Så bra att inskolningen har funkat så bra. Jag ringde in till barnomsorgen idag och la till två önskemål till om förskolor bla den ni har era barn. Jag hoppas vi får här i närheten efter sommaren. Vilken förskola är du på? kram