onsdag 21 oktober 2009

veckan, so far!!

Tisdagen var hektisk! Det började med att jag lämnade Astrid på dagis, lite senare än vanligt då hon skulle vara kvar till kl. 15.00. Sen gick jag och Manne över till Sandra och Hilda och blev bjudna på en supergod äppelkaka. Linda och Arvid var också där. Efter det gick vi hem och åt lunch och sen bar det av till City Gross för lite handling. Då var klockan ca 13.30. När det var klart körde vi och hämtade pappa Petter på jobbet. Sen körde vi hem igen och packade in varorna och städade en sväng. När det var klart var klockan snart 15.00 och det var dags att åka till dagis och drop in-fika!! Mycket trevligt och roligt för framförallt Petter att se hur Astrid har det på dagis om dagarna. Vi fikade lite där och vid 16 körde vi hem igen. Petter släppte av mig hemma och körde vidare med barnen till Lotta & Tomas. För igår var det nämligen dags för mig att ha tjejmiddag här hemma för mina gamla plugg kompisar. Kl. 17.30 kom de och vi hade en trevlig kväll med god mat och uppdatering om hur alla har det.

Onsdagen blev dock lugnare. Astrid råkare stäcka till sin lilla nacke och fick en nackspärr eller nåt sånt så det blev varken dagis för henne eller fika för mig och Manne. Det märktes tydligt att hon hade ont, hon satt eller låg mest stilla hela dagen. Stackars lilla gullan!! På kvällen var det dags för ännu en tjejmiddag för min del. Denna kvällen ute hos Carina i Skearyd. Typ 8 kinlmeter ut i skogen utanför Jämjö och olyckligt nog fick jag köra dit själv. Inte så roligt i mörkret! (i vanliga fall är vi 4 som brukar samåka) Men det blev som vanligt en trevlig kväll!!

Idag har Astrid varit på dagis igen och jag och Manne tog en runda in till stan för att gå på tummetott och uträtta lite saker. Det gick bättre på tummetott idag.

Nu sover kottarna och Petter är nere i huset och fixar. Imorgon blir det nog öppna förskolan eller klapp och klang, vi för se vad vi känner för imorgon.

Och imorgon är det redan fredag igen, herregud var blir veckorna av!! Ja, jag vet då inte!!

Inga kommentarer: