lördag 21 augusti 2010

Härliga helg!!

Såhär startade jag och kidsen vår helg! En efterlängtad helg efter den första riktiga veckan på dagis och jobbet för hela familjen.
Jag blev bjuden på fika i lekstugan. Riktigt kaffe och låtsas kakor, det är bra för figuren det!!!
Fredagskvällen avslutades sedan med en kräftskiva hos familjen Medin. God mat och trevligt sällskap. Det blev dock inte allt för sent då alla i sällspapet var ganska trötta. Det blir ju så på fredagskvällar.

Idag har jag varit på lämnat min cykel på service. Det är ganska länge sedan som jag cyklade och jag har verkligen saknat det. Snart är ju Astrid också så stor att hon kan cykla och då är det så härligt att kunna ta en tur tillsammans. Nu är Petter på hockey, för ovanlighetens skull, och Astrid fick följa med denna gången. Hon har tjatat ett tag på att hon vill det men ungefär en kvart in i första perioden fick jag ett sms från Petter om att hon hade somnat!!! Ha ha, hon har nog ärvt mitt intresse för den sporten!!
Manne somnade för en stund sedan så nu sitter jag här och njuter i min ensamhet av ett glas mouserande fläderblomsvin från Kvik. Hittade det på systemet igår och kände att jag var tvungen att prova. Riktigt gott!! Verkligen att rekomendera!






Dessa sköna sensommar blommor hittade jag i min trädgård! Höstanemoner! Jag är för övrigt ute efter något fint som blommar sent. Tänkte köpa en syrenhortensia på stam, någon som har något annat bra förslag?
Idag tog jag förresten tag i något som jag har skullat göra länge, jag la ut vår syskonvagn på blocket! Vi har inte använt den på länge, den står bara och tar plats i garaget. Hoppas det är någon som vill ha det!




1 kommentar:

Carmen sa...

Lekstugan ser fin ut. På måndag kommer vi och inspektera, med riktig fika med oss! :)