måndag 18 maj 2009

Dagisplats!!!

Fick just ett samtal från den som gör placeringarna här i Nättraby, Astrid har fått en plats på Fredriksdals förskola. Jag vet inte om jag är glad eller inte. Hade tänkt att de skulle börja först i januari/februari nästa år. Men som läget är så har vi stått i kön på bara vissa alternativ i hopp om att när vi väl vill ha en plats ska vi få den plats vi vill ha, och slippa köra till t.ex. kungsmarken.

Jag har ju haft båda barnen hemma hela tiden, Astrid hann aldrig börja på dagis förrän lillebror kom och då tyckte vi att hon också skulle få vara hemma. Det är en självklarhet för mig att storasyskonen är hemma när de för småsyskon. De hinner gå på dagis och skolan i många år. Det är ju inte så att de missar något!! Man får väl hitta på saker med dom själv.

Jaja, nu ska hon i alla fall börja i augusti. Petter kommer att vara föräldraledig då eftersom jag ska börja jobba efter sommaren.

Inga kommentarer: